Barcelona day 3 & 4

Poslední dva dny jsem se rozhodla spojit do jednoho článku, protože čtvrtý den byl odjezdový, takže jsme si ho užili jen z půlky. 


Třetí den jsme zahájili opět dokonalou snídaní. Už jsem se ani neobtěžovala zkoušet různé věci, ale šla jsem na jistotu pro talířek s lososem, pršutem a španělským sýrem. Po vydatné snídani jsme plni energie vyrazili k Plaza Espanya, odkud jsme se vydali k magické fontáně. Měla jsem naplánováno, že si jí očíhneme za světla a večer vyrazíme na světelnou show. Jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistila, že mimo sezónu se fontána rozsvěcí jen v některé večery a ten náš poslední zbývající mezi ně bohužel nepatřil. Co se dá dělat, o důvod víc, proč se do Barcelony zase někdy vrátit. Od fontány jsme se pak vydali k muzeu národního katalánského umění, čímž jsme se opět ocitli na hoře Montjuic, kde se nachází i Olympijský stadion, ve kterém se v roce 1992 konaly olympijské hry. Abych byla upřímná, tak celý olympijský areál se mi příliš nelíbil a podruhé bych ho asi vidět nemusela. 










Z areálu jsme se vydali směrem k botanické zahradě, kam stálo vstupné 1,70 eur, tak jsme se rozhodli jít i dovnitř. Byla to sice hezká procházka parkem, nicméně vzhledem k tomu, že byl teprve březen, tak jsme viděli jen samou zeleň. Věřím, že přes léto, když je zahrada plná květů to musí být mnohem větší zážitek. Po návštěvě botanické zahrady jsem byla už tak uchozená, že jsem netoužila po ničem jiném, než si odpočinout u oběda.






Na tento den jsme měli vyhlédnutou restauraci La Fonda, o které jsem se dočetla na blogu Food Paper Travel. Z jídla v restauraci jsem byla naprosto nadšená! Z venku nás podnik trochu zaskočil neboť vypadal celkem nóbl. Na každém stole byl bílý ubrus a naleštěné skleničky, takže jsme se zpočátku trochu obávali cen, ale nakonec jsme byli velice mile překvapeni. Cíl byl jasný. Chtěla jsem za každou cenu ochutnat paellu. Nakonec jsme se rozhodli pro nějaký druh paelly, která je složena z tenoučkých nudlí nasekaných na malé kousky a mořských plodů. Jako předkrm jsme si chtěli dát kalamáry a krevety. V okamžiku, kdy před nás číšník postavil dva obrovské talíře plné krevet a kalamárů jsme se museli smát, protože se z našeho pohledu rozhodně nejednalo o předkrm, ale o naprosto plnohodnotné jídlo. Jen tak tak jsme to do sebe dokázali nasoukat, když před nás postavili obří kotel plný paelly. Už od začátku bylo jasné, že to nikdy nemůžeme sníst, nicméně všechno chutnalo naprosto skvěle (včetně sangrie) a pokud chcete vyzkoušet nějaké typické španělské jídlo, tak tuhle restauraci určitě doporučuji. 





Poslední večer jsme se rozhodli vyzkoušet tapasárnu La Tasqueta de Blai, do které jsme se chystali první večer, ale nedopatřením jsme skončili v La Esquinita de Blai. Tapas bylo skvělé, ale oba jsme se shodli, že jsme si o něco víc oblíbili první podnik. 


Po probuzení jsme se začali pomalu balit. Check out z hotelu byl naštěstí až v poledne, takže jsme vůbec nemuseli spěchat. Po checkoutu jsme si metrem dojeli do Parku Guell, kam jsme si za 7 eur zaplatili vstup. Park se mi hrozně líbil, stejně jako všechna ostatní Gaudího architektura, která je trochu jako z pohádky. Po prohlídce parku jsme opět sedli na metro a dojeli jsme až k pláži, kde jsme si nakoupili do batohu pivka, španělský typický drink Cava, sendviče, salámky a vyrazili jsme si udělat plážový piknik. Tam jsme měli zhruba hodinku a pak už jsme bohužel museli běžet, abychom stihli autobus na letiště. 











Kdybych celý náš výlet měla shrnout, tak z Barcelony jsem byla opravdu nadšená. Je zde výborné jídlo, pití, spousta krásných památek, palmy, moře a k tomu všemu Barcelona není nijak ohromná, tudíž se dá krásně projít pěšky. Věřím tedy, že jsem zde určitě nebyla naposledy. 




4 komentářů:

  1. V Barceloně a celkově ve Španělsku jsem nikdy nebyla.. ale vypadá to opravdu krásně.. děkuju za tip ! :)
    RIGHT HERE RIGHT NOW

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ze Španělska navštívila zatím Barcelonu a Bilbao a z obojího jsem byla nadšená :) určitě v budoucnu plánuju i další španělská města.

      Vymazat
  2. V Barceloně jsem ještě nebyla, ale už kvůli fotkám, co vidím u tebe na blogu, tak musím navštívit. Hlavně kvůli jídlu. Vypadá to moc dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že to jídlo bylo jedním z velkých highlightů :) Když má krásný město i skvělý jídlo, tak je to ideální kombinace.

      Vymazat