Brugges - Belgium

Se Zdeňkem jsme oslavili sedmiletý výročí a z toho už 3x jsme pořádali výroční výlet. Zdá se, že se mi podařilo z toho konečně udělat tradici! :D Tentokrát to byl dokonce on, kdo vybral destinaci. Vůbec nechápu, jak ho napadly zrovna Brugy. Pro mě tohle město rozhodně nebylo na žádnym "must see" listu, ale i přesto jsem se moc těšila a o to víc jsem byla překvapená.


Pokud poletíte do Belgie, tak s největší pravděpodobností to bude do Bruselu. Vzhledem k tomu, že do Bruselu létá z Prahy spoustu společností, tak letenky jsou do tohoto města jedny z nejlevnějších vůbec. My jsme měli hodně populární datum, kdy byl prodloužený víkend, takže nás nakonec cesta vyšla na 1700, ale nedávno jsem viděla letenky i za 700 Kč. Letěla jsem poprvé s Ryanairem a celkem mě potěšila skutečnost, že krom klasického kabinového zavazadla povolují ještě jedno menší, což nebývá u nízkonákladovek běžné. Taky se dost snažili, aby byl let načas, což se mi líbilo. V Bruselu jsou dvě letiště. Zavantem a Charleroi, které vůbec v Bruselu není. Tuhle informaci jsem bohužel zjistila až pár dní před odletem. Charleroi je malé město, které se nachází asi hodinu cesty od Bruselu, takže mi není moc jasné, proč se Charleroi označuje za bruselské letiště. Z letiště se dá jet buď vlakem nebo autobusem Flibco, který je asi o 20 eur levnější. Nás zpáteční jízdenka do Brug, stála 34 eur za osobu. Cesta trvá dvě hodiny s jednou zastávkou v Gentu.





Hotely v Brugách jsou docela drahé. Nejlevnější hotel v centru, který jsem na bookingu našla byl za 3000 na noc. Nakonec jsme měli štěstí a objevili jsme parádní bydlení přes Airbnb (odkaz zde). Dům byl ze 17. století a nacházel se v úplném centru města. Cena - 1300/noc. Navíc jsme měli velké štěstí, jelikož majitelka domu odjela na víkend pryč, takže jsme měli celý dům pouze pro sebe.

Our house

Livingroom

Bedroom

Po příjezdu do města naše první kroky vedli do bistra Chez Vincent, který je na Trip Advisoru hodnocený jako jedna z nejlepších budget friendly restaurací. Doteď mi není moc jasný, jak si tenhle titul vysloužilo. Interiér se mi moc líbil, ale jído bylo naprosto průměrný. Naopak naprosto nadšená jsem byla ze Sanseveria Bagelsalon, kam jsme druhý den ráno vyrazili na snídani. Prodávají zde bagel na milion způsobů a navíc tu úplně nejlepší horkou čokoládu, která spočívá v tom, že dostanete hrnek mlíka a kostku čokolády na špejli, která se vám v mlíku postupně rozpustí.

Sanseveria Bagelsalon


Sanseveria Bagelsalon

Sanseveria Bagelsalon

Chez Vincent

Chez Vincent


Po výborný snídani jsme se vydali na projížďku loďkou po kanále. Cena je 8 eur na osobu, v hezkém počasí si vystojíte asi 40 min frontu, ale myslím, že to stojí za to. Náš kapitán byl docela vtipálek, takže nás celou plavbu zásobil fun factama o Brugách. Asi nejzajímavější informace, která mi utkvěla byla, že spoustu domu má zazděné jedno nebo dvě okna a je to z toho důvodu, že dřív občané města platili daň z oken a proto ta okna, za kterými bydlelo služebnictvo, nechávali zazdít. Po zbytek víkendu jsem už nedělala nic jiného, než že jsem hledala zazděný okna.





Zazděná okna

Brugy jsou malé město, které v pohodě za den projdete, možná i několikrát. Celé město je plné nádherných cihlových domků a protkané vodními kanály. Také se mu prý přezdívá Benátky severu. Menší města mám moc ráda, protože si člověk v pohodě všechno obejde pešky a nemusí řešit přesouvání mhd. Za ty tři dny jsme nachodili 37 km a k tomu ještě dalších 35 ujeli na kole.








Belgie je známá jako bike friendly země a na kole zde jezdí skoro každý. V sobotu jsme se tedy rozhodli, že si půjčíme na odpoledne kolo a dojedeme si na výlet k moři. Dostali jsme cyklomapu, vybrali si cestu, která se nám zdála jako nejkratší a vyrazili jsme. Asi po hodině cesty jsem se začala zajímat o to, jestli skutečně jedeme k moři. Jelikož do mapy není potřeba koukat, protože je to přece naprosto primitivní cesta, tak jsem si vydupala zastávku a mapu přece jen otevřela. Ukázalo se, že celou dobu jedeme někam úplně na druhou stranu. Z avizovaných 50 minut cesty se nakonec staly tři hodiny. Když jsme dojeli do cíle, tak jsem nebyla schopná udělat skoro ani krok. Přece jen kola z půjčovny byly spíš na takové to městské popojíždění. No zadek mě bolí ještě dneska. Nicméně nakonec se ukázalo, že samotná cesta byla mnohem hezčí než cíl. Město Blankenberge, které Belgičani údajně využívají jako prázdninové letovisko, bylo naprosto příšerný. Všude samý paneláky, jak z 90. let, moře bylo špinavý a navíc foukal uragán. Naštvaně jsme asi 5 minut chodili po pláži a pak jsme se snažili najít nějaké závětří, kde bysme si snědli roztopenej sýr a vypili teplý pivka, který jsme si vezli na super piknik na pláži. Long story short - do Blankebnerge nejezděte, raději si udělejte okružní jízdu po vesničkách a piknik podnikněte někde v ohradě mezi krávama, který se v Belgii pasou snad na každym kilometru. 








Poslední den nám počasí příliš nepřálo, ale i přesto jsme se rozhodli navštívit středověkou zvonici Belfort, ze které je krásný výhled na celé město. Výtahy tam nejsou, takže výhled je vykoupený docela dlouhým výšlapem. Cestou je ale několik zastávek, kde se dá na chvilku oddechnout. Fronta na tuto atrakci trvala také něco ke 40 minutám a cena byla 10 eur. Dál jsme prošli několik kostelů, jejichž jména si nepamatuju a v okamžiku největší zimy (zoufalství) jsme vlezli i do nějaké galerie, kam byl vstup zdarma. Prohlídka to byla nečekaně zábavná, protože jsme co chvíli dostávali záchvaty smíchu nad úplně nesmyslnejma cenama u úplně nesmyslnejch uměleckejch děl. Nicméně se galerie nacházela v nádherných prostorách, kde jsme si hned uměli představit mít obýváček. Docela mě lákala ale návštěva muzea historie a architektury, protože obě vypadala ve vstupu hodně hezky. Pokud bych tedy měla doporučit něco z míst, která jsem nenavštívila, tak by to byly tyhle dvě.








6 komentářů:

  1. Krásná článek, tam jsem byla před několika lety, úplně se mi vybavilo, jak to bylo kouzelné. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky! Doufám, že se mi také jednou poštěství navštívit Bruggy!

    OdpovědětVymazat
  3. To je nápad! Navrhnu tomu svýmu, že budeme pořádat výroční cesty :) hezký článek!

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat