My weekend in Czech mountains

Letošní sezóna byla poměrně lyžařsky vydatná. Nejdříve jsem strávila pět dní v Nízkých Tatrách a o týden později jsme hned vyrazili do Jánských Lázní. Ski areál Černá Hora patří podle mého názoru k jedněm z nejlepších v ČR a musím říct, že jsem si vážně skvěle zalyžovala. Sníh byl dokonce o něco lepší než v Tatrách, což ale přičítám chladnějšímu počasí. Ubytováni jsme byli v Pensionu Duncan, který vlastní známá mojí kamarádky, která byla tak hodná, že nám bydlení poskytla velkou slevou. Pension se mi moc líbil. Venku se dá pohodlně zaparkovat, hned při vstupu je k dispozici lyžárna a večeře se dají trávit ve společenské místnosti u plápolajícího krbu. Pokoje jsou prostorné s hezkou koupelnou a v případě, že budete bydlet v apartmánu pro více osob, tak máte k dispozici i vlastní  plně vybavenou kuchyňku.

This year I enjoyed a lot of skiing. In February we went to Low Tatras in Slovakia and one week later we continued in the Czech mountains in Jánské Lázně in Krkonoše. Ski areal Černá Hora which is located there belongs to one of the best ski areals in the Czech Republic and I have to say I enjoyed skiing here so much. Snow was maybe a little bit better then in Tatras. We were acommodated in Pension Duncan which is owned by my friend's friend who was so nice and let us there for discounted price. I really liked the pension. You can park outside, when you enter there is a ski storage and you can spend your evenings with friends in the social room with the fireplace. The rooms are spacious with nice bathroom and if you are acommodated in an apartment for more people you will have your own fully equiped kitchen.

Pension Duncan
Do Jánských Lázní jsme přijeli v pátek odpoledne, zašli si na oběd, trochu omrknout město a kolem 18 hodiny jsme se vypravili na večerní lyžování na Protěž. Cena večerního lyžování je 300 Kč. První jízdy byly strašně super, protože sjezdovka byla čerstvě urolbovaná a tak jsme si tak na půl hodinky vychutnali to, co si člověk v Alpách vychutnává celý den a co mi na českých horách tak chybí - sjezdovka plná vlnek od rolby bez boulí, ledu a rozježděného sněhu. Jízdu od jízdy se kvalita sněhu zhoršovala a tak jsme asi po dvou hodinách zapadli do restaurace u vleku, kterou bych asi moc nedoporučila, protože nic z toho co jsme si dali nebylo moc dobré. Cestou domů jsme si nechali ujet skibus a protože jsme byli moc líní na to sundat si lyže a táhnout se s nima pěšky, tak jsme si cestu zkrátili menším dobrodružstvím v podobě noční jízdy lesem, kde nebylo vidět pomalu na metr dopředu. Nikdo nepřišel k úhoně, takže to za to ulehčení námahy rozhodně stálo!

We came to Jánské Lázně during the afternoon, went for a luch, walked through the city and around 18 o'clock we went for night skiing. Price was 11 euro. First rides were pretty awsome, but after while the snow became rutted with many bumps. After 2 hours it was so bad we went to the restaurant near the cableway. The food was not good so I did not recommend this restaurant. On our way home we missed the skibus and because we were too lazy to go with the ski in our arms we made our way a bit adventurous by skiing in the wood in the total darkness. Nobody got hurt and it was quite funny experience.

Další den jsme na skibus (které jsou při předložení kartičky z ubytování zdarma) vyrazili hned brzy ráno, abychom na svahu byli první. Z centrálního parkoviště nás vyvezla kabinová sedačka až na Černou horu, což je nejvyšší bod ski areálu. Celé dopoledne se lyžovalo vážně skvěle a vyzkoušeli jsme si téměř všechny sjezdovky. Oběd jsme si dali na sjezdovce kousek pod kotvou a na rozdíl od večeře z předchozího dne byl moc dobrý (doporučuju palačinky s borůvkama a šlehačkou). Odpoledne už kvalita sněhu opět nestála za nic, takže část naší výpravy odjela zpět na chatu. Večer jsme žili společenským životem a když jsme se ráno vzbudili do deštivého počasí, tak jsme měli vlastně i docela radost, že už na svah nemusíme.

Another day we cought the skibus soon in the morning to enjoy full day of skiing. There goes a cableway from the parking space to the highest peak of the areal - Černá hora. Snow was great during the morning and I really enjoyed it. We had a very tasty lunch and in the afternoon when the snow started to become worse part of our group decided to go back to the pension. We had an evening full of games and drinks so when we woke up another day we were quite lucky about the fact it was raining and we could stay in.

Všechny potřebné informace o ski areálu včetně ceníku naleznete zde.
All the information you would like to know about the ski areal or the prices are here.