Výlet do Slovinska

Na prodloužený velikonoční výlet jsme se s kamarády vypravili do Slovinska k jezeru Bled. Slovinskem jsem dosud zatím jen projížděla na cestě do Chorvatska, takže se jednalo o mou první návštěvu této země delší než pár hodin.

Ubytování jsme si našli na bookingu v Apartmani Agenija pro čtyři osoby za necelých 7 tisíc na 3 noci. K jezeru to bylo asi 5 minut chůze. Do Slovinska jsme dorazili ve čtvrtek před 21 hod, takže jsme už večer nikam nevyráželi a užili si pohodičku na ubytování. Druhý den ráno jsme se vydali na menší túru kolem jezera. Asi po prvních třech kilometrech jsme se zastavili v hospodě s krásným výhledem na jezero a okolní hory. Posilněni několika drinky jsme pokračovali dál kolem jezera a vyšlápli jsme i kopec k hradu. Slibovala jsem si z tohoto místa nějakou pěknou vyhlídku, ale to bychom si museli zaplatit vstupné za prohlídku, což jsme neudělali a raději jsme šli ušetřené peníze znovu utratit do hospody. Po obědo-večeři jsme si ještě na hodinu půjčili lodičku (cena je 20 eur za hodinu) a projeli se po jezeře.

Od několika lidí jsme měli tip, ať zajedeme také k Bohinjskému jezeru, že je hezčí než Bled. Abychom měli srovnání, tak jsme se k němu vydali podívat v den našeho odjezdu, ale nikdo z nás z něj nebyl nijak zvlášť nadšený. Za mě je tedy lepší volbou určitě Bled.

Druhý den jsme se vydali na trochu větší túru do soutěsky Vintgar. Dá se k ní z Bledu dojít příjemnou procházkou, která trvá něco přes hodinu a vede malebnými slovinskými vesničkami. Ze soutěsky jsme byli nicméně zklamaní. Nejen, že se platil vstup 9 eur, což mě osobně trochu rozčiluje, neboť si myslím, že za vstup do přírody by se platit nemělo, ale k tomu všemu byla soutěska naprosto přecpaná lidma. Větší davy potkáte už snad jen na Václaváku. Věřím, že kdybychom dorazili buď časně ráno nebo večer, tak by se nám zde líbilo mnohem víc, ale takhle jsme byli opravdu zklamaní a jenom jsme se celou cestu modlili, aby byl východ i na druhé straně a nemuseli jsme se vracet stejnou cestou i zpátky. Východ na druhé straně naštěstí opravdu byl a navíc jsme zjistili, že se tou druhou cestou dá do soutěsky vstoupit i zadarmo, což nás zase trochu naštvalo. Zdálo se, že tahle túra bude pěkný propadák, nicméně nakonec jsme se ocitli v krásné přírodě a zbytek túry jsme si se dvěma zastávkami po hospodách moc užili. Vesnické hospody nás také mile překvapili velice příznivými cenami. V té jedné jsem dokonce měla sklenici vína za 1,10 eur a ve druhé zase řízek s hranolkama a salátem za 5 eur.

Celkově jsme byli ze Slovinska a místní přírody hodně nadšený, vyšlo nám nádherný počasí, oba dny jsme si užili naplno a nachodili něco přes 30 km. Příště bych možná jela jen na trochu delší dobu, protože to přece jen není nejblíž.

1. to je nádherná príroda :) už začínam pomaly chápať, prečo sa tam všetci v poslednej dobe hrnú

WHEN PIGS FLY

2. Zdravím a chválím hezky napsaný článek. My jsme jeli do Slovinska v září. A musím říct, že to bylo zatím nejhezčí místo, které jsem viděla. Měla jsem díky tomuto článku naplánovaných tolik krásných míst a památek, takže jsme měli plný program. Nejvíce se mi líbilo jezero Bled a také krásný Predjamský hrad a postojevské jeskyně. Také Triglav byl úžasný. Měli jsme možnost vyzkoušet novou obuv a vybavení na túry z https://www.naturehikecz.cz/ , které nezklamalo. Takže Slovinsko doporučujeme.