Book tip: Travel bible

Dnes pro vás mám jeden knižní tip a tím je kniha Travel bible, jejímiž autory jsou dva čeští cestovatelé Pavel Novák a Matouš Vinš. Tato kniha je jako stvořená nejen pro všechny cestovatele, ale také pro ty kteří zatím necestují, ale mají to v plánu. 

I apologize to my foreign readers, but this book tip is about the Czech book and for this reason I will not translate this post to English.



Kniha je rozdělena do tří části - Před cestou, Na cestě a Po cestě. Hned v úvodu knihy najdete spoustu důvodů proč je dobré cestovat a jakým způsobem to může obohatit váš život. Autoři se snaží rozptýlit případné pochybnosti těch, kteří by rádi cestovali, ale mají stále nějaké výmluvy jako například nedostatek financí nebo nedostatek času. Cestování z finanční stránky je v knize probírané celkem podrobně a moc se mi líbí, že jsou zde uvedeny reálné zkušenosti lidí a konkrétně rozepsány jejich výdaje za jednotlivé položky. Dozvíte se tak například, že měsíc na Srí Lance vás může vyjít pouze na cca 20 000 Kč včetně letenky. Naleznete zde mnoho tipů jak si na cesty ušetřit a ještě více tipů jak postupovat, aby vás cestování stálo co nejméně peněz. Nestačila jsem se divit, jak obrovské množství triků se dá využít při shánění letenky. Dozvěděla jsem se o spoustě nových webů, které jsem dosud neznala a které vám mohou pomoci nalézt tu úplně nejlevnější letenku na trhu. Krom spousty užitečných webů je zde také mnoho triků jak zlevnit ceny letenek přímo na stránkách jednotlivých nízkonákladových společností. 

V druhé části knihy objevíte spoustu vychytávek, jak sehnat to nejlepší ubytování. Vedle klasiky jako je booking, airbnb a couchsurfing mně osobně nejvíc zaujal odkaz na web, kde majitelé domů dávají cestovatelům možnost aby si na jejich zahradě postavili stan. Z knížky se také dozvíte mnoho způsobů jakými si lze na cestách přivydělat a tudíž vás výlet nakonec může vyjít na nulu nebo se dokonce můžete vrátit i s menším výdělkem. Pro milovníky luxusních zážitků je zde věnováno také pár stránek, takže na své si přijde opravdu každý.

Třetí část je věnována tomu, jak ze svých cest můžete vytěžit co nejvíce i po návratu domů - kde prodávat své fotky, jak si založit blog, jakým způsobem o svých cestách psát, možnost přednášek a mnoho dalších.

Z knihy jsem opravdu nadšená. Není to typická kniha, se kterou si v sobotu večer lehnete na gauč, ale je to prostě bible. Tedy kniha, kterou si vezmete k ruce až budete plánovat nějakou výpravu, kniha ze které budete donekonečna čerpat inspiraci podle toho kam zrovna pojedete a kniha, díky které se vaše cestování určitě stane jednodušším a levnějším. 



6 komentářů:

  1. Tuhle knížku mám v plánu koupit k narozeninám svému příteli. Sice cestujeme celkem často, ale tohle shrnutí co a jak a kde a proč se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji kup, mě osobně by takový dárek potěšil :)

      Vymazat
  2. Přesně po ní toužím už delší dobu. Čekala jsem ji na Vánoce, no asi si ji budu muset koupit sama :)

    Diary of M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do dalších Vánoc určitě nečekej! :D Já měla teda trochu problém ji sehnat. Zkoušela jsem to nejdřív ve 2 knihkupectvích v menším městě a nakonec jsem ji sehnala až v Neoluxoru v Praze a byl to navíc poslední kus!

      Vymazat
  3. Já dostala Travelbibli k Vánocům a vážně se stala mojí biblí! Knížka co za to stojí. :)

    Michaelatravels

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musim naprosto souhlasit:) Nejužitečnější mi přijde sekce o nákupu letenek!

      Vymazat